vrijdag 19 mei 2017

15/5 tot 19/5: eindproductweek.

Tijdens het turnen gingen de boterbloemen en anemonen
om beurt op ontdekkingstocht in de turnzaal.
De zaal was ingedeeld in vier hoeken.

Twee hoeken om ons evenwicht wat te oefenen en in de andere twee hoeken konden we oefenen rond het gooien. 






Oei oei, een wiebelbank! 





Wat werd er hier meegebracht? Een brief van de post zelf??
Wij kunnen meedoen aan een postzegelwedstrijd?
Maar natuurlijk willen wij een postzegel ontwerpen!



Wat later in de week nog enkele bezige bijtjes om een postzegel te ontwerpen.











Er was er eentje jarig, hoera! Hoera! Proficiat kerel!  

Dit werd gevierd met smoothies,
Leuk hoor!
Helpen fruit snijden, sinaasappels persen, mixen...





Heeeeeeeeerlijk!

Allemaal postkaarten om in de postwinkel te verkopen?
Hoe leuk!!


Onze winkel moest eerst aangepakt worden.
Alle bloemen weg en plaats maken voor post!

Ik stempel wel even het woord postkantoor.

Help je me even om het op te hangen?


Ik schilder wel het postteken.


Help je me even om ook dit op te hangen?


Allen werkten we samen en kwamen tot een prachtige postwinkel!
Eerst doosjes maken om de brieven in te sorteren.
Welke zijn onze buurgemeentes?




Wij sorteerden al brieven volgens postcode en gemeente of stad.

En dit is dan het eindresultaat!




We kregen ook weer bezoek van Strikje en Losje.
Oei, oei, de rollen waren deze keer omgekeerd. Nu was strikje heel vies en onfris!
Bah, zo stinken zeg!



De kleuters besloten even te helpen om strikje weer proper te krijgen!

Wat is nu het verschil tussen even en oneven nummers??
Wist je dat wij al per twee kunnen tellen? :-)

We speelden een postzegelspel met de getallenstempels.

We leerden enveloppes vouwen van een velletje papier en kleefband.


We bouwden straten waar de postbode door moest.

We beluisterden verhalen over gaatjes.

Cocooning met 4de leerjaar.

Samen een postbus volgens een voorbeeld maken.


Een postzegel maken om je hoofd door te steken.



Een ballonnenspel.


Kop en staartspel.

Een kleurenspel.


Vorm- en kleurenspel.


Zoek dezelfde postzegel in het boek.


Een rups- en vlinderspel.


We knutselden een pet van de postbode.
Daar werken we nog eventjes aan verder volgende week.




We knipten postzegels. Heeeeeel veel postzegels.
Niet makkelijk hoor.



Boekenkring:
We luisterden naar een verhaaltje. "Hoera, er is post!".



Even nagenieten tijdens het hoekenwerk.
(Vooral voor de begeleider dan,
want het hele verhaal werd MET intonatie en de verschillende dierenstemmetjes naverteld! Zalig!)


Kaartjes knippen, kaartjes schrijven en een tekening erop tekenen.


Tijdens de speeltijden genoten we vooral van het mooie weer en elkaar.



We maakten ook nog tijd voor een filmpje
over de weg van de brief.
Ingewikkeld hoor!


Gelukkig kwam er een papa in de klas het wat beter uitleggen!
Dankjewel hoor!








We kunnen aan de slag!
We schrijven/tekenen een brief.



Even noteren wat de kleuters dicteren.


Onze brief zit nu in een omslag en
moet naar de grote rode brievenbus bij het postkantoor.
Daar gaan we.


Hé! Wat zien we daar!
Een postbode aan het werk. :-) Toevallig hé!




Wat staat daar nu weer juist op?




Kunt u even kijken of onze brieven niet teveel wegen?
Zijn ze genoeg gefrankeerd?


Oef! We kunnen ze allen posten!



Spannend,
wanneer zal onze brief thuis aankomen?

Niet vergeten dat er enkel op maandag en dinsdag school is hé!

Nog een fijn weekend!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten