We hadden een sprokkelweekje, we oefenden wat verschillende begrippen, beleefden leuke dingen en hebben vooral genoten van samenspelen.
MAAR eerst even ons filmpje van het eindproduct ijsjes!!!
Bedankt aan leefgroep 3 en Elke voor het mooie werk!!
KLIK HIER:
De cocooning time deze week:
In de fijne motoriekhoek maakten we figuren met de elastieken na.
Schrijfpatronen in de taalhoek.
Spiegelen zonder zicht met de blokken in de spelletjeshoek.
Beertjes juist leggen in de denkhoek.
De derdes waagden zich aan een kleurensudoku!
(op vraag van enkele vlinders die zich dit herinnerden van vorig schooljaar)
Picco piccolo spelletjes met wiskundige en talige begrippen.
Boekbesprekingen maken.
Daarvoor luister je eerst naar het verhaal natuurlijk.
Tweede kleuter en vierde leerjaar, cocooning.
Samen een stad bouwen.
Een hoedje van papier leren vouwen.
Een grote hoepelmandala maken.
Patronen leggen op verschillende soorten lijnen.
Kijk eens, wij kunnen na 10 min al een hoedje vouwen,
bedankt Nolle om het ons te leren!!!
De derde kleuters vonden dat zo tof dat zij het ook snel leerden.
Leren van een tweede kleuter, dat is toch top!!
De kabengeltjeskring leerde ons deze week:
Of , kun je ook eens in de lucht kijken? Wat zien wij dan allemaal?
Zien we figuren in de wolken?
Cleo leerde ons het busspel spelen.
Nieuw voor derde kleuter! + en - leren kennen (al zijn sommigen daar al goed mee weg !)
Eigenlijk komt dit pas later aan bod maar Cleo vindt dat wij daar al klaar voor zijn! ;-)
Vraag van de weekkring:
"Wat maakt jou aan het lachen?"
Lailyta: van kriebels, als het een keer weekend was kriebelde Yalina en ik moest superhard lachen!
Jonah: als mijn papa mij kriebelt en ook als ik in de douche sta, dan spettert het water op mij!
Seena: als ik lach van Shadow, hij blaft en de kippen zijn dan weg.
Pepijn: als ons hondje naar de kippen blaft springen de kippen omhoog.
Zoé: als ik papa nazeg, daar moet ik hard van lachen!
Oraia: als Milow blaft.
Yuna: als er iemand met een potje schuift aan je arm en dat kietelt.
Noa: van een pluim wat kietelt.
Sky: als de zon in mijn ogen zit.
Mira: als mama en papa aan elkaar een knuffel geven en papa draagt mama dan soms! Grappig!
Meagan: als papa met een pluimpje kietelt.
Noémie: als mama kietelt.
Sean: als mama mij doet lachen.
Lucy: als ik papa's handen vasthou en met mijn benen glijd ik dan en dan vlieg ik omhoog , supergrappig!
Werelddierendag?? Vandaag? Ohja, en dan?
Kunnen wij iets doen voor onze schooldieren?
Even de koppen samen steken!
We gaan gewoon happy birthday zingen voor hen!!!
Zo gezegd, zo gedaan!
Boekenkring.
We bekeken het maxigrote boek over allerlei verschillende dieren
en leerden allerlei weetjes.
Hé, de slurf van een olifant is langer dan een kindje!
De poten van dieren zien er altijd anders uit.
Welke poot is er nu van welk dier?
Op Werelddierendag zoeken we alle dieren uit onze speelgoedbak.
Zijn kabouters ook dieren? Even was er discussie.
We sorteren ook de wilde dieren, de boerderijdieren, vliegende dieren, ...
De vlinders gingen deze week naar een toneelvoorstelling kijken.
Woeshj: 4 hoog! Echt prachtig!!!!
Wie meer hierover wil zien:
We deden ook nog iets geks, schilderen met een borstel tussen onze tenen!
Pre-cocooningtime bij de rupsen.
Kleuren sorteren gecombineerd met fijne motoriek.
Steekparels in de juiste kleur plasticine duwen.
Met wasco-rocks kronkelen tussen de staafjes of huisjes.
We proberen niet te botsen.
Welke tekeningen zitten hieronder verborgen? Even spieken.
Elkaar helpen met precies hetzelfde prentje te zoeken.
Rups samen met een leerling uit het 4de leerjaar, ze helpen ons tijdens de pre-cocooningtime.
Heel erg leuk!
Spelen van een vissenlotto.
Oefenen in het open en dicht van verschillende soorten sluitingen.
Spelen van Happy Birds. De juiste vogeltjes namaken.
Of een vormentrein maken.
Hoekenwerk bij de rupsjes.
De zandtafel lag deze week vol buizen...
We experimenteerden er op los.
Even overleggen welk gerief we nu eigenlijk nodig hebben.
Smartmax ontdekken.
Uitzoeken welke kleuren elkaar steeds aantrekken of afstoten.
Bouwen met de houten blokken, de kleine figuurtjes en de verzaagde takken.
We konden ook experimenteren met deegrollen en verf.
Welke kist stond er daar?
We deden hem open en zagen allemaal verschillende handpoppen!
Bewegingsles.
We maakten zelf een ballenbad.
Zaten in een bootje en trokken ons aan het touw vooruit.
Mikten pittenzakken IN de wasmand.
Schrijfdans.
Rond, we draaien rond.
We draaien met onze handen, onze armen, onze polsen,...
We zoeken ronde vormen in de klas.
We maken gipsafdrukken.
Roeren, roeren,
alweer zijn we bezig met onze schrijfdansbeweging.
Tijd voor evaluatie.
Eerst keken we nog eens samen naar de foto's van de blog.
Wat deden we ook alweer bij ons project over hoe ijs wordt gemaakt?
Wat vonden we leuk? Wat was echt niet fijn?
Wat was moeilijk? Waarbij had ik hulp nodig? Wat kon ik heel erg goed? ...
Ohja, we hebben ook nog gestemd voor wie wij in de leerlingenraad willen!
Spannend, dit wordt volgende week bekend gemaakt!
Tijdens de muziekkring maakten we kennis met verschillende soorten muziekinstrumenten.
En hop in de fanfare!
Er was ook nog telboxtijd!
Er leeft momenteel nog geen nieuw projectje, we wachten even af en sprokkelen verder.
Wij merken dat er meer en meer mensen later aankomen in klas. Het vrije onthaal is van 8u30 tot 8u45 en dan starten wij graag stipt in de kring.
Het is zeer vervelend als de kring voortdurend onderbroken wordt of als wij iedere keer moeten wachten tot iedereen er is. Mogen wij aub vragen om je kleuter tijdig te brengen, ook voor hen is het leuker om samen te kunnen starten! Bedankt!
Prettig weekend!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten